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애니메이션 자료/애니메이션 팁

웤사이클 팁-by iWantToBeAnAnimaror

워크사이클 팁 #1.

왜 내 작업에서 발이 미끌어지지??!!

그래프에서 탄젠트를 확인해!

기억해라 그래프에서 앞으로 가는쪽 (z 방향)이 발이 땅에 닫을때 첫번째와 마지막 프레임에 탄젠트가 끊겨있는지 확인해라. 그러니까 발이 공중에 있을때 스플라인으로 해주고 발이 당에 닿을때 리니어로 해줘라

이게 첫스탭이 슬라이딩하는걸 피하고 두번째 스탭에서 같은 속도의 워크사이클이 된다. 스피드 조절을 위해 너는 캐릭터를 앞으로 움직이게 한다. (발이 땅에 닿을때와 앞쪽으로 같은속도로 가도록 할때 첫번째와 마지막 포즈의 그 변화의 수치를 계산해라)

 

WALK CYCLE TIP#1
-WHY DO THE FEET SLIDE IN MY WALK?!?😨
- Look at your tangents! 😏
‼️ALWAYS REMEMBER TO select the forward axis (usually the Z axis) break the tanget on the first and last key frames where the foot touched the ground so that you can keep it in SPLINE when the foot is in the air and in LINEAR when it touches the ground. This is the first step to avoid the feet sliding, the second step in a walk cycle in place is to apply the same speed of the foot —> to the speed of the control you use to move the character forward (so calculate the change in values in the range between the first and last key pose when the foot touches the ground and apply the same speed to the control of the forward movement) 😉

#iWantToBeAnAnimaror #walkcycle #tip